سرمایه‌گذاری گردشگری در سد خمیران مستلزم حمایت شرکت آب اصفهان است


سرمایه‌گذاری گردشگری در سد خمیران مستلزم حمایت شرکت آب اصفهان است

اصفهان-ایرنا-فرماندار تیران و کرون درغرب استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و ورزش‌های آبی در سد شهید منتظری روستای خمیران از توابع این شهرستان نیازمند همکاری شرکت آب منطقه ای است.

به گزارش ایرنا، مجید حججی روز دوشنبه در نشست مشترک با معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در محل فرمانداری تیران و کرون افزود: ذخیره بارش‌های سالانه در سد شهید منتظری روستای خمیران این شهرستان به مصرف کشاورزی می‌رسد که بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش‌های آبی و گردشگری درآن است.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه مستلزم همکاری و صدور موافقت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است تا فرآیند صدور مجوز و طرح‌های اولیه آن اجرایی شود.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه آب ذخیره‌شده در این سد مخزنی تنها صرف کشاورزی می‌شود، گفت: سال زراعی گذشته علاوه بر تأمین آب کشاورزان و حقابه داران، یک‌میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شد.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری ورزشی و گردشگری بر روی این منبع ذخیره نقشی در مصرف آب ندارد و تنها از فرصت برای انجام یک سری فعالیت‌ها مثل جت اسکی، قایق‌سواری، آموزش غواصی و ایجاد کافی شاپ وتفریحات آبی می‌توان استفاده کرد.

حججی بابیان اینکه نشست‌هایی درگذشته با حضور معاون استانداری برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در سد خمیران برگزار شده است ، گفت: همکاری آب منطقه‌ای برای اجرای این طرح‌ها ضرورت دارد.

وی با اشاره به معضلات و مشکلات ناشی از خشک‌سالی استان اصفهان ،گفت: این شرایط بر شهرستان‌ها اثر گذاشته و باعث شده به سمت فعالیت‌هایی با مصرف کم آب حرکت کنیم و از پساب فاضلاب در بخش‌های مختلف استفاده شود.

فرماندار تیران و کرون ایجاد بستر برای مشارکت کشاورزان و ذی‌نفعان در بهره‌برداری از آب موجود را در کاهش تنش‌های اجتماعی و افزایش مشارکت عمومی مؤثر خواند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز به وضعیت سخت آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر از بارش‌های سال قبل و دوره بلندمدت کمتر بود اما به آینده امیدواریم.

محمود چیتیان خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت و سرمایه‌گذاری، استفاده از پساب فاضلاب و مدیریت مصرف برای استان اصفهان با وضع موجود ضرورت دارد.

وی بابیان اینکه در تمامی سرمایه‌گذاری‌ها باید میزان آب مصرفی مدنظر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ۲۸۰ کارواش در شهر اصفهان و سنگ‌بری‌ها در کنار بخش کشاورزی متقاضی آب هستند و مطالباتشان را پیگیری می‌کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: مصرف بالای آب در کارواش‌ها باید مدیریت و از بازچرخش آب برای این کار استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سد شهید منتظری تیران و کرون جزو چهار سد مخزنی استان اصفهان و ظرفیت آب آن ۶ میلیون مترمکعب است . این سد سال ۷۱ در روستای خمیران احداث و در سال ۷۳ به بهره‌برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان